De gratis Advertentie site van Middelburg en omgeving
Welkom, Gast
  • Registreren
  • Aanmelden
  • Verlanglijstje
Registreren Aanmelden
Plaats advertentie
  • Alle categorieën
  • Antiek en Kunst
  • Audio, Tv en Foto
  • Auto diversen
  • Auto-onderdelen
  • Autos
  • Boeken
  • Caravans en Kamperen
  • Cds en Dvds
  • Computers en Software
  • Contacten en Berichten
  • Diensten en Vakmensen
  • Dieren en Toebehoren
  • Diversen
  • Doe-het-zelf en Verbouw
  • Fietsen en Brommers
  • Hobby en Vrije tijd
  • Huis en Inrichting
  • Huizen en Kamers
  • Kinderen en Babys
  • Kleding | Dames
  • Kleding | Heren
  • Motoren
  • Muziek en Instrumenten
  • Postzegels en Munten
  • Sieraden, Tassen en Uiterlijk
  • Spelcomputers en Games
  • Sport en Fitness
  • Telecommunicatie
  • Tickets en Kaartjes
  • Tuin en Terras
  • Vacatures
  • Vakantie
  • Verzamelen
  • Watersport en Boten
  • Witgoed en Apparatuur
  • Zakelijke goederen
Kies categorie
De gratis Advertentie site van Middelburg en omgeving
  • Welkom, Gast language()->render(); ?>
  • Home
  • Kopen
  • Verkopen
  • Verlanglijstje
  • Registreren / Aanmelden
  1. Home
  2. Watersport en Boten
  3. Kajuitzeilboten en Zeiljachten
ID: 5759

Taling 9 meter polyester rondspant zeilboot

Geen aanbiedingen geplaatst
Verlanglijstje
Verslag
  • Verkoper

Verkoper info

Gerard
Adres: Amsterdam
Contact Verkoper
Andere items van verkoper
  • Omschrijving
Omschrijving
Mooie ondiepe(120) Taling 30-32 ft polyester zeilboot bwjr 1977.
afmetingen 9,05 x 3,05 x 1,20.
Mooi interieur, teakdek, betrouwbare 25pk Bukh dieselmotor 1986.
evt goede en mooie trailerbare zeilboot inruilen.
Ligplaats aan de Maas bij Heusden. ('s-Hertogenbosch)
Ons verhaal over de Taling 30-32.

De Taling 30 en 32 zijn exact dezelfde schepen zijn, zonder enig verschil, behalve dat men er een boegspriet op heeft geplaatst.
Bij de Taling 30-32 kan er onderling verschil zijn in diepgang, 120 of 140cm, ligt eraan wat er besteld werd, maar het casco van de 140 diepgang is ook 120 diep, daar wordt een blok in vorm gegoten lood onder gebout, bij de 120 diepgang zit de loden ballast in de kiel.

In 1975 hadden wij de eerst te water gelaten Taling, omdat de ontwerper Taal een collega van mij was.
Er werden toentertijd 5 schepen tegelijkertijd bij Taal afgebouwd.
In 1983 is dit schip door verhuizing en ander werk verkocht.
Omstreeks 2003 hebben wij wederom een Taling gekocht.
Nu zijn we langzaam in voor een motorboot.

Wij varen meestal op de Maas bij Heusden en in de zomervakantie 1 of 2 weken in Zeeland.
Door de week gebruiken wij de boot s avonds na ons werk om uit te rusten.
De 120cm diepgang vinden wij fijn om overal te kunnen varen.

Wij hebben niet veel apparatuur aan boord omdat we ons vaargebied op ons duimpje kennen, er is dieptemeter, snelheidsmeter, windmeter, kompas en marifoon, maar deze laatste gebruiken we nooit.
Om het varen en verblijf comfortabel te maken hebben we wel wat aan boord:
Een goede maststrijkinrichting die ook onder slechte omstandigheden gebruikt kan worden, een makkelijk zwemplateau, brede gangboorden, stevige reling.
Qua zeilen hebben we natuurlijk grootzeil, grote rolgenua en kleine rolgenua, wij hebben zelf nog nooit wat vernieuwd want alle zeilen zien er nog netjes uit.
Aan dek zouden we de buiskap, die weliswaar nog goed is, vervangen.
Als isolatie hebben we een teakdek en styropor in het plafond.
Het schip wordt gestuurd vanuit een vaste stuurkolom met daarop het kompas en een wegneembare kuiptafel.
Binnen is eigenlijk alles vernieuwd in de laatste jaren:
Nieuwe keuken met compressor Waeco koellade, nieuwe matrassen en bekleding, dubbel uittrekbaar bed, nieuwe stoelen, nieuwe elektrische toilet, veel hout vernieuwd of gerenoveerd.
Aluminium ramen en luiken.
Normale inventaris qua lijnen, fenders en anker.
In het algemeen kun je zeggen dat ons schip er netjes uitziet , maar wij willen het aan boord in ieder geval comfortabel hebben, en we zijn geen poetsers.
De 26pk Buck dieselmotor loopt als een zonnetje, zelfs in de winter op de wal hoef je maar naar de startknop te wijzen of hij loopt. Het is aannemelijk dat de motor van 1985 is, in eerste instantie was de standaard (Sabb-) motor geplaatst.
De brandstoftank is een nieuwe Vetus 40 litertank, de watertank (180 liter?) zit onder in de kiel, met mangat waardoor hij is schoon te maken.
De Taling staat elke winter op de wal onder een winterkleed en heeft geen osmose.
Vertrouwende hiermede enig inzicht te geven in onze boot,
Gerard Versfeld 0654.253.143

  • Contact
  • FAQ
  • Gebruiksvoorwaarden en Privacyverklaring.
  • Privacy Policy